Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Hoe maak ik een evenement aan?

Deze korte handleiding laat je stap voor stap zien hoe je een evenement kan aanmaken.

Stap 1: Inloggen

  1. Open de website deaanschuiftafel.nl.
  2. Kijk goed op de pagina, in de rechterbovenhoek staan 3 streepjes. 
  3. Klik hier met je muis op. De pijl van je muis verandert vaak in een handje als je ergens op kunt klikken.
  4. Er opent een menu. Je zoekt naar een knop of tekst met het woord "inloggen" Klik hierop. 
  5. Log in met je emailadres en wachtwoord.

 

Stap 2: Evenement aanmaken

  1. Klik op "agenda".
  2. Rechtsonder vacatures klik je op ''nieuw''.
  3. Je wordt doorgestuurd naar een formulier waar je de agenda-informatie kunt invullen.

 

Stap 3: Vul de gegevens in

Vul in de volgende velden:

  • Naam van het evenement – Geef een duidelijke naam, bijvoorbeeld: "Samen eten’’, ‘’De Aanschuiftafel’’.
  • Subtitel – Beschrijf wat je er kunt eten of geef wat meer informatie over wat er gebeurt tijdens het evenement (optioneel, maar handig!) 
  • Datum en tijd – Kies de juiste datum en tijd voor het evenement. 
  • Frequentie – Is het eenmalig, dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks. 
  • Kosten – Vul de kosten in voor reguliere gasten en de kosten voor kinderen.
  • Aantal plaatsen  – Hoeveel beschikbare plaatsen zijn er voor het evenement.
  • Hoe ver van tevoren reserveren en reserveren tot – Geef aan vanaf wanneer er gereserveerd kan worden en tot wanneer het niet meer kan.
    Als de reserveringstijd sluit, ontvang je per mail een overzicht van het aantal gereserveerde gasten.
  • Dieetwensen – Geef aan met welke dieetwensen het evenement rekening mee kan houden.
  • Locatie van het evenement – Bevindt de locatie zich op een standaard locatie of een specifieke locatie?
    Deze optie kan worden gebruikt om pop-upgebeurtenissen te maken.
    Opmerking: pop-up gebeurtenissen kunnen alleen worden aangemaakt voor eenmalige gebeurtenissen.
  • Privé evenement – Een privé-evenement wordt niet openbaar weergegeven op de website.
    In plaats daarvan moet u de link naar dit evenement delen met gasten die u wilt uitnodigen.
    Opmerking: privé-evenementen kunnen alleen worden aangemaakt voor eenmalige evenementen.
    Klik erop als dat van toepassing is. 

Stap 4: Opslaan

Alles ingevuld? Mooi! Klik op de knop "Aanmaken’’ onderaan de pagina.

Stap 5: Controleer de gegevens op de bevestigingspagina

  1. Op deze pagina zie je een overzicht van alle ingevoerde gegevens van het evenement. Controleer of alles klopt.

  2. Als alles juist is, klik je op ‘Ja, aanmaken’. Kloppen de gegevens niet, klik dan op ‘Nee, wijzigen’. Je wordt teruggeleid naar het formulier om aanpassingen te doen.

  3. Evenement wordt aangemaakt.
    Nadat je hebt bevestigd, wordt het evenement definitief opgeslagen en toegevoegd aan het overzicht.


Het agenda-item is nu live op de website en zichtbaar voor iedereen!