Hoe maak ik een evenement aan?
Deze korte handleiding laat je stap voor stap zien hoe je een evenement kan aanmaken.
Stap 1: Inloggen
- Open de website deaanschuiftafel.nl.
- Kijk goed op de pagina, in de rechterbovenhoek staan 3 streepjes.
- Klik hier met je muis op. De pijl van je muis verandert vaak in een handje als je ergens op kunt klikken.
- Er opent een menu. Je zoekt naar een knop of tekst met het woord "inloggen" Klik hierop.
- Log in met je emailadres en wachtwoord.
Stap 2: Evenement aanmaken
- Klik op "agenda".
- Rechtsonder vacatures klik je op ''nieuw''.
- Je wordt doorgestuurd naar een formulier waar je de agenda-informatie kunt invullen.
Stap 3: Vul de gegevens in
Vul in de volgende velden:
- Naam van het evenement – Geef een duidelijke naam, bijvoorbeeld: "Samen eten’’, ‘’De Aanschuiftafel’’.
- Subtitel – Beschrijf wat je er kunt eten of geef wat meer informatie over wat er gebeurt tijdens het evenement (optioneel, maar handig!)
- Datum en tijd – Kies de juiste datum en tijd voor het evenement.
- Frequentie – Is het eenmalig, dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks.
- Kosten – Vul de kosten in voor reguliere gasten en de kosten voor kinderen.
- Aantal plaatsen – Hoeveel beschikbare plaatsen zijn er voor het evenement.
- Hoe ver van tevoren reserveren en reserveren tot – Geef aan vanaf wanneer er gereserveerd kan worden en tot wanneer het niet meer kan.
Als de reserveringstijd sluit, ontvang je per mail een overzicht van het aantal gereserveerde gasten. - Dieetwensen – Geef aan met welke dieetwensen het evenement rekening mee kan houden.
- Locatie van het evenement – Bevindt de locatie zich op een standaard locatie of een specifieke locatie?
Deze optie kan worden gebruikt om pop-upgebeurtenissen te maken.
Opmerking: pop-up gebeurtenissen kunnen alleen worden aangemaakt voor eenmalige gebeurtenissen. - Privé evenement – Een privé-evenement wordt niet openbaar weergegeven op de website.
In plaats daarvan moet u de link naar dit evenement delen met gasten die u wilt uitnodigen.
Opmerking: privé-evenementen kunnen alleen worden aangemaakt voor eenmalige evenementen.
Klik erop als dat van toepassing is.
Stap 4: Opslaan
Alles ingevuld? Mooi! Klik op de knop "Aanmaken’’ onderaan de pagina.
Stap 5: Controleer de gegevens op de bevestigingspagina
-
Op deze pagina zie je een overzicht van alle ingevoerde gegevens van het evenement. Controleer of alles klopt.
-
Als alles juist is, klik je op ‘Ja, aanmaken’. Kloppen de gegevens niet, klik dan op ‘Nee, wijzigen’. Je wordt teruggeleid naar het formulier om aanpassingen te doen.
-
Evenement wordt aangemaakt.
Nadat je hebt bevestigd, wordt het evenement definitief opgeslagen en toegevoegd aan het overzicht.
Het agenda-item is nu live op de website en zichtbaar voor iedereen!